Objavljeno:
Ažurirano: 30. studenoga 2018

Radež d. d., dioničko društvo za izradbu brodske opreme i čeličnih konstrukcija, osnovano 1954. u Blatu na Korčuli. Raditi je počelo kao strojobravarska radionica, a od 1960. proizvodilo je brodsku opremu za brodogradilišta. Sudjelovalo je u pokušajima udruživanja korčulanskih brodogradilišta, te je 1967‒70. ušlo s Brodograditeljem iz Korčule (poslije Inkobrod, danas Leda) u zajedničko poduzeće KBI (Korčulanska brodograđevna industrija). Od 1990-ih, nakon privatizacije, poduzeće je u većinskom vlasništvu malih dioničara.

Pogled na sjedište i proizvodni pogon u Blatu na Korčuli

Izradba škopca i koloturnika, oko 1950.

Montaža koloturnika, 1955.

Postupno preuzimajući sve veće i složenije poslove, Radež se sredinom 1960-ih uvrstio u svjetski vrh brodograđevne industrije, surađujući sa svjetskim poduzećima za proizvodnju brodske opreme MacGregor i Navire. Putem suradnje, poduzeće je priskrbilo sva patentna prava. Gotovo dva desetljeća tvornički projektni ured i njegova zagrebačka podružnica, pod vodstvom Đorđa Spalatina, projektima su podupirali domaće i međunarodne poslove tvornice. Za potrebe programa izradbe različitih brodskih poklopaca proširen je radni prostor u Blatu, izgrađena cesta duljine 8 km do uvale Bristva, te su 1974. izvedeni zahvati na uređenju luke za prihvat velikih sekcija i utovar na brodove.

Prijevoz poklopaca specijalnom prikolicom i tegljačem iz pogona u Blatu u pogon Bristva na Korčuli, 1976.

Krmena rampa broda Ledenice, izgrađena u brodogradilištu Radež u Blatu na Korčuli, 1979.

Minipoklopci proizvedeni u brodogradilištu Radež u Blatu na Korčuli za pulsko brodogradilište Uljanik, 2013.

Osim brodske opreme za sva domaća brodogradilišta i za izvoz, Radež je izvodio i raznovrsne čelične konstrukcije (hale, mostovi) te nudio usluge strojne obradbe složenih dijelova. U novije doba, uskladio se s tržišnim prilikama pa je prešao i na izradbu manjih brodova. Tako je 2016. isporučeno pet putničkih brodova za kružna putovanja i jedna teglenica za ribogojilišta.

Barža za hranjenje ribe, pogon Bristva, 2010.

Porinuće minikruzera u pogonu Bristva, 2014.

Danas se glavni proizvodni pogon prostire u Blatu na 9 ha površine, te obuhvaća dvije usporedne tvorničke hale duljine 350 m i širine 16 i 20 m. Hale su opremljene mosnim dizalicama kapaciteta 5‒32 t, te drugim uređajima za izradbu sekcija i za strojnu obradbu. Radna površina u uvali Bristva, površine 12 000 m2, omogućuje montažu i testiranje opreme velikih dimenzija, te ukrcaj i iskrcaj uz pomoć dviju manjih dizalica te velikom portalnom dizalicom kapaciteta 150 t, širine portala 60 m, visine dizanja 25 metara.

Pogon Bristva, Korčula

Osim hrvatskih brodogradilišta, danas su stalni partneri Radeža finska poduzeća MacGregor-Cargotec i Konecranes, norveške TTS group i AKVA group, hrvatski Končar i dr.


Ostali podatci
Mrežne poveznice
Radež d. d.

Dioničko društvo za izradbu brodske opreme i čeličnih konstrukcija, osnovano 1954. u Blatu na Korčuli.

Opći podatci
Mjesto osnutka
Blato na Korčuli
Godina osnutka
1954.

Kategorije i područja