Objavljeno:
Ažurirano: 7. prosinca 2018

trajta, veća tradicijska ribarska brodica duga 7–10 m, s duljom palubicom na pramcu i kraćom na krmi te otvorenim prostorom u sredini; leut-trajta, korčulanski leut. Služila je ponajprije za ribolov mrežom potegačom (trata), odakle joj i ime. Obično je na pramčanoj palubici imala i tri do četiri otvora (purtele) uz bokove, za smještaj veslača i ribara za lova po uzburkanom moru, te jedan otvor po sredini krme, namijenjen članu posade koji je upravljao brodicom. Poput leuta, isticala se pramčanim skakalom (šperun) nalik kljunu, uz koji je bio usađen uspravan kolac koji je služio kao rukohvat pri izlasku na obalu. Bila je pogonjena latinskim jedrom na jednom jarbolu, a u novije doba ugrađenim dizelskim motorom. Trajta se spominje u spisima još 1734. na Mljetu i 1742. u Stonu. Posljednji očuvani primjerak korčulanske trajte, koji je 1945. izgradio korčulanski protomeštar → Vicko Sessa Nikolov, obnovili su 2013. studenti splitskog Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje. (→ leut)

Leut-trajta Borac, posljednji očuvani primjerak korčulanske trajte, koji je 1945. izradio korčulanski protomeštar Vicko Sessa, obnovljen na splitskom Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, 2013.

Ostali podatci
Vidi još...

→ leut

Što pročitati?

J. Sladović: Kako se gradi barka. U: Zbornik otoka Korčule 1, Zagreb, 1970., str. 148–155.

V. Salamon: Hrvatski tradicijski brodovi. U: More – hrvatsko blago (zbornik radova). Zagreb, 2016., str. 673–710.

Mrežne poveznice
trajta
Leut-trajta, nacrt povećanja razine krme, izrađen prigodom obnove korčulanske trajte Borac na splitskom Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje

Veća tradicijska ribarska brodica duga 7 do 10 m, s duljom palubicom na pramcu i kraćom na krmi te otvorenim prostorom u sredini; leut-trajta, korčulanski leut.

Kategorije i područja
Kategorija
Područje