pasara, manja brodica s kosom pramčanom statvom i krmenim zrcalom (kvadar ili pupa kvadra) polukružna ili srcolika oblika. Bokovi i krma su joj punije forme (U rebra), dok je pramac oštrije forme (V rebra). Duga je 5 do 6 m. Ima jednu središnju klupu te klupe na krmi, a pramac joj je u novije doba opalubljen većom palubom, nekoć kraćom palubicom. Pokretala se kraćim veslima (parići), dok su veće pasare imale i jarbol s latinskim ili oglavnim jedrom, a u novije doba pogoni je izvanbrodski motor. Služila je za priobalni prijevoz te za ribolov vršama, manjim mrežama, parangalima i udicom. Neke pasare imale su okove na pramčanoj statvi za postavljanje plinske ili petrolejske svjetiljke za noćni ribolov ostima.
Ovisno o veličini, nazivala se i pašara, pasera, passara, lađica, laja, kajić i bajbot. Manja izvedenica forme tipične pasare nazivala se pasarica, te je često preuzimala ulogu → kaića kod većih jedrenjaka, dok su se veće pasare nazivale pašarunima. Po uzoru na lovransku pasaru 1920. izvedena je forma regatne jedrilice, nacionalne klase L-5, duge 4 do 8 m. Danas se grade i različite verzije pasara iz stakloplastike. (→ mala brodogradnja)
L. Keber: Tradicionalne brodice hrvatskoga Jadrana. Zagreb, 2002., str. 21–26.
V. Salamon: Hrvatski tradicijski brodovi. U: More – hrvatsko blago (zbornik radova). Zagreb, 2016., str. 673–710.
P. Mardešić: PASARA. Pomorska enciklopedija, sv. 5., 1981., str. 717.