Objavljeno:
Ažurirano: 29. studenoga 2018

loger, najveći među malim dvojarbolnim trgovačkim jedrenjacima obalne, kadšto i duge plovidbe.

Hrvatski loger XIX–XX. st. od sredozemnih se izvornika razlikuje izmjerama, jedriljem te kvalitetom izradbe. Izvorno se gradio kao teretni brod, a danas se često preinačuje za turistička putovanja. Trup mu je oblih bokova i dna, pramac šiljast i izdužen, a krma oblo-polukružna ili obla. Pramčana je statva blago ukošena prema naprijed, a krmena unatrag. Ima palubu, ogradu visoku do 1 m, grotlo za ukrcaj tereta i manju zapovjedničku nastambu na krmi. Snast se sastoji od dvaju jarbola s nastavcima, sošnim jedrima i vrškama. Na pramcu je duži kosnik, pa se između njega i pramčanoga jarbola razapinju tri prečke i jedna preletnjača. Takav je i loger Pravedan obitelji Novaković iz Stomorske na Šolti, izgrađen 1900., koji još uvijek plovi. Duljina mu je 18,2 m, širina 4,7 m, visina boka 1,7 m, gaz 1,4 m, nosivost 17 t.

Školski brod Kraljica mora, izgrađen za Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture RH u velolučkom brodogradilištu Montmontaža – Greben, 2009.

U velolučkom brodogradilištu Montmontaža – Greben izgrađen je 2009. školski brod Kraljica mora, namijenjen za izobrazbu učenika i studenata pomorskih škola i fakulteta. Brod je čelični dvojarbolni motorni jedrenjak loger, duljine 35 m i širine 8,6 m, gaza 2,7 m, a može ukrcati 28 učenika, četiri nastavnika i sedam članova posade.


Ostali podatci
Vidi još...
Što pročitati?

D. Lončarić, M. Fabijanić, L. Keber: Osnivanje školskog broda tipa Loger. U: XIX. simpozij Teorija i praksa brodogradnje (zbornik radova). Split–Lumbarda–Korčula, 2010., str. 69–88.

loger
Hrvatski loger, XIX–XX. st.

Najveći među malim dvojarbolnim trgovačkim jedrenjacima obalne, kadšto i duge plovidbe.

Kategorije i područja