Mickl, Josef (Klagenfurt, 8. VI. 1885 − Klagenfurt, 14. II. 1965), strojarski inženjer, konstruktor prvih mornaričkih zrakoplova Kraljevine SHS.
Diplomirao je 1909. na Visokoj tehničkoj školi u Beču (TH Wien). Iste godine stupio je u austrougarsku ratnu mornaricu, gdje je bio zapovjednik Pomorskog arsenala u Puli (1910–19) te konstruirao prvi hidroavion austrougarskih pomorskih zračnih snaga, isporučen 1912. U Bečkome Novome Mjestu radio je prije i tijekom I. svj. rata kao konstruktor hidroaviona u poduzeću Öeffag, a od 1919. u suradnji s Ferdinandom Porscheom (1875−1951) na projektu trkaćeg automobila Sascha u tvornici Austro–Daimler.
Na poziv generala i načelnika Odeljenja za vazduhoplovstvo Kraljevine SHS → Emila Uzelca radio je u Kraljevskoj avijaciji na mjestu načelnika tehničkog odjeljenja (1921–23). S → Rudolfom Fizirom i Nikolom Žučenkom sudjelovao je u izradbi dokumentacije za serijsku proizvodnju školskih zrakoplova Mali Brandenburg i Srednji Brandenburg. Kao tehnički direktor tvornice Ikarus u Novome Sadu (1923–29), koja je predstavljala utemeljenje zrakoplovne industrije Kraljevine SHS, izradio je 1924. prototip školskoga hidroaviona Ikarus ŠM (školski mornarički, tzv. šimika), koji se proizvodio s motorima snage 100 KS (74,5 kW), 120 KS (89,5 kW) i 160 KS (119,3 kW). Ukupno 42 primjerka isporučena su pomorskomu zrakoplovstvu, gdje su bili u službi 18 godina. Za potrebe obalnoga i dalekoletnoga izviđanja izradio je 1926. leteći čamac Izviđač IM (izviđač mornarički), opremljen motorom 260 KS (193,7 kW), koji je pilotovom pogreškom uništen na prvome letu. Drugi prototip Izviđač IO (izviđač obalni) imao je motor 400 KS (298 kW) te je za potrebe mornarice proizvedeno 37 primjeraka.
Od 1931. do umirovljenja 1950. radio je u poduzeću Porsche Konstruktionen u Stuttgartu, kao specijalist za aerodinamiku automobila. Nastavio je sa stvaralačkim radom te je iza sebe ostavio mnoge izume, patente i rješenja u raznim područjima, osobito u automobilskoj tehnici.
L. Eleršek: Homo Volans. Rani hrvatski avijatičari 1554.−1927. Zadar, 2009., str. 281−282.