Gabelich, Gary (Long Beach, 29. VIII. 1940 – San Pedro, 26. I. 1984), američki automobilist hrvatskoga podrijetla, prvi čovjek koji je vozio tlom brže od 1000 km/h.
Potomak hrvatskih emigranata. Utrkama se počeo baviti već u srednjoj školi. Pobjednik je prve svjetske utrke ubrzanja mlaznih automobila, gdje je postignuo brzinu od 402,34 km/h (1959). Radio je u tvorci svemirskih letjelica North American Rockwell (1960–69), najprije kao kurir. Nakon volontiranja da izvede slobodan pad s 9000 m za potrebe snimanja slijetanja svemirskih kapsula Apollo, zaposlen je kao probni astronaut na istome projektu (1968–69), testirajući održivost letjelica u bestežinskome stanju te njihovu toleranciju i performanse u uvjetima ekstremnih bočnih sila. Bio je prvi koji je utrku ubrzanja završio unutar sedam sekundi (1967), a postavio je i američki nacionalni brzinski rekord na utrci ubrzanja brodova postigavši brzinu veću od 322,38 km/h (1969).
Dana 23. X. 1970., vozeći jurilicu Blue Flame (Plavi Plamen) na isušenom slanom jezeru Bonneville Salt Flats kraj Wendovera, postignuo je prosječnu brzinu od 1014,5 km/h, postavši tako prvi čovjek koji je vozio brže od 1000 km/h. Taj je svjetski brzinski rekord ostvario 11,3 m dugačkim vozilom na tri kotača, pokretanim raketnim motorom na vodikov peroksid. Rekord je zabilježen u Guinnessovoj knjizi rekorda, i nije srušen 13 godina. Trkaću karijeru prekinuo je nakon nesreće u automobilu Funny Car na eksperimentalni pogon na četiri kotača (1972). Početkom 1980-ih bio je suosnivač poduzeća Rocketman Corporation, kojemu je cilj bio proizvesti vozilo American Way (Američki Način), koje bi moglo dosegnuti brzine veće od 1287 km/h, ali zbog Gabelicheve prerane smrti projekt je propao. Okušao se i na filmskome platnu kao glumac u filmu Joyride to Nowhere (Vožnja nikamo) 1977. Od 1985. jedan od parkova u gradu Long Beachu njemu u čast nosi ime Gabelich Park.