Kurtis, Frank (Kuretich, Frank Peter) (Crested Butte, Colorado, 25. I. 1908 − Glendale, California, 17. II. 1987), konstruktor trkaćih automobila.
Sin je kovača iz Gorskoga kotara koji je 1902. emigrirao u SAD. Za automobile se zainteresirao radeći s ocem u obiteljskoj limarskoj radionici u Pueblou u Coloradu. Nakon preseljenja obitelji u Los Angeles 1922., izrađivao je automobilske karoserije u poduzeću Don Lee Cadillac Agency te poduzeću Howarda A. Darrina. Uz to je automobilske karoserije za male trkaće automobile, tzv. midgete, proizvodio i popravljao u garaži obiteljskoga doma. Sredinom 1930-ih izradio je trkaći automobil The Atlas Chrome Special, kojim je Eylard Theodore Von Horn (1910–1948) na trkalištu Legion Ascot Speedway u Los Angelesu osvojio trofej za auto najboljeg izgleda.
Godine 1938. osnovao je poduzeće Kurtis Kraft, koje je proizvodilo midgete, dragstere i druge trkaće i cestovne sportske automobile. Tijekom II. svj. rata uključeno je u proizvodnju za vojno zrakoplovstvo te je izrađivalo i dječje igračke. Nakon rata, ponovno se okrenulo proizvodnji trkaćih automobila te započelo serijsku proizvodnju, unoseći dijelove i tehnike gradnje zrakoplova kao što su prostorna rešetkasta konstrukcija od cijevi, pričvrsnice za cijevi te kopče za sigurno i brzo pričvrščivanje metalnih panela. Za utrke 500 milja Indianapolisa 1946. proizveden je automobil s pogonom na prednje kotače, opremljen motorom V8 s turbo punjačem, Novi Governor Special. Njime je Ralph R. Hepburn (1896−1948) postigao prosječnu brzinu od približno 215 km/h, koja je ostala rekordnom do 1950. kada ju je premašio drugi Kurtisov automobil. Model Kurtis Omohundro Commet proizveden 1947. smatra se prvim poslijeratnim američkim sportskim cestovnim automobilom. U poduzeću je proizvedeno oko 550 midgeta i oko 600 karoserija koje su kupci sami dovršavali. Na američkim su trkalištima 1950-ih Kurtisovi automobili bili najbrojniji: samo u utrci 500 milja Indianapolisa sudjelovalo ih je 120 te je ostvareno pet pobjeda. Automobilizam je Kurtis unaprijedio i karoserijom od stakloplastike. Cestovne sportske automobile, niske dvosjede od stakloplastike s Fordovim podvozjem, proizvodio je 1949−55., te dizajn prodao Earlu Muntzu (1914−1987), koji ih je uz nekoliko preinaka prodavao pod imenom Muntz Jet. Cestovnu inačicu trkaćih automobila iz Indianapolisa proizvodio je 1954−55. Poduzeće je prodao konstruktorima Johnnyu Pawlu (kasnih 1950-ih dio poduzeća za proizvodnju midget automobila) te Ralphu Potteru (1962. ostatak poduzeća za proizvodnju quarter-midget automobila). U to je doba osnovao poduzeće Frank Kurtis Company, koje je nakon odlaska u mirovinu 1960-ih preuzeo njegov sin. Godine 1999. uvršten je u Motorsports Hall of Fame of America.
G. Eliot White: Kurtis-Kraft. Masterworks of Speed and Style. Saint Paul, 2001.
G. Eliot White: Indianapolis Racing Cars of Frank Kurtis 1941−1963. Photo Archive. Hudson, 2000.