Pelješko pomorsko društvo (Associazione Marittima di Sabioncello), jedrenjačko brodarsko dioničko društvo, sa sjedištem u Orebiću; djelovalo je 1865–91.
Cilj Društva bila je nabava brodova i prijevoz robe brodovima duge plovidbe. Kao dioničko društvo poslovalo je zahvaljujući kapitalu ponajprije peljeških ulagača, ali i znatnom udjelu kapitala iz drugih dijelova Hrvatske (srednja Dalmacija, dubrovačko područje, Boka kotorska) i iz udaljenih pomorskih mjesta i središta (Carigrad, Trst, Cardiff, Livorno, Marseille i Mariupol).
Ubrzo nakon osnutka Društvo je posjedovalo dva jedrenjaka: bark Adama i kliper-bark Evu. Flota je tijekom vremena rasla, pa je 1869. u vlasništvu Društva bilo 19 brodova. Težilo se što većoj nosivosti brodova te međunarodnoj klasifikaciji. Tijekom 26 godina postojanja sagradili su ili kupili ukupno 33 jedrenjaka duge plovidbe.
| Jedrenjaci duge plovidbe Pelješkoga pomorskoga društva | ||||
| Brod | Tip | Nosivost (t) | Mjesto i godina izgradnje | Kraj plovidbe |
| Abraham | bark | 671 | Trst, 1870. | brodolom 1892. |
| Adam | bark | 442 | Trst, 1865. | prodan 1892. |
| Arfaxad | bark | 635 | Trst, 1869. | brodolom 1882. |
| Cainan | bark | 507 | Trst, 1867. | brodolom 1882. |
| Cam | brik-škuna | 228 | Trst, 1864. | brodolom 1890. |
| Eber | bark | 620 | Trst, 1870. | prodan 1885. |
| Enos | bark | 502 | Trst, 1867. | prodan 1885. |
| Esau | bark | 609 | Trst, 1871. | prodan 1892. |
| Eva | kliper-bark | 425 | Trst, 1865. | brodolom 1879. |
| Henoch | bark | 504 | Trst, 1868. | prodan 1885. |
| Issac | bark | 1048 | Bremen, 1870. | napušten 1894. |
| Jacob | bark | 616 | Trst, 1871. | prodan 1886. |
| Jafet | brik-škuna | 251 | Trst, 1869. | potonuo 1877. |
| Jafet II. | bark | 790 | Orebić, 1879. | izgorio 1892. |
| Lamech | bark | 536 | Trst, 1868. | potonuo 1892. |
| Lea | bark | 906 | Trst, 1871. | brodolom 1889. |
| Malaleel | bark | 502 | Trst, 1867. | brodolom 1881. |
| Mathusalem | bark | 533 | Trst, 1868. | prodan 1893. |
| Nahor | bark | 741 | Trst, 1871. | prodan 1884. |
| Noé | bark | 536 | Trst, 1869. | prodan 1885. |
| Peleg | bark | 747 | Trst, 1870. | prodan 1885. |
| Rachelle | bark | 862 | Trst, 1871. | prodan 1884. |
| Rebecca | bark | 754 | Kopar, 1871. | prodan 1887. |
| Reu | brik-škuna | 256 | Trst, 1870. | prodan 1888. |
| Rubens | bark | 686 | Orebić, 1876. | nestao 1878. |
| Sara | bark | 707 | Rijeka, 1864. | napušten 1895. |
| Sela | brik-škuna | 261 | Trst, 1869. | prodan 1883. |
| Sem | bark | 505 | Trst, 1865. | brodolom 1884. |
| Serug | bark | 934 | Trst, 1870. | potonuo 1880. |
| Seth | bark | 770 | Trst, 1867. | napušten 1878. |
| Tare | bark | 683 | Trst, 1871. | prodan 1894. |
| Yared | bark | 575 | Trst, 1867. | prodan 1885. |
| Zabulon | bark | 777 | Orebić, 1878. | prodan 1895. |
Brodovi su prevozili žito i ugljen (na relaciji Odesa–Engleska), šećer (Batavia–New York), sol (sa Sicilije i iz Engleske u SAD), pamuk (u New York), drvo (iz luka Meksičkoga zaljeva). Plovili su za Sjevernu (New York, Boston, Baltimore, Philadelphia) i Južnu (Brazil) Ameriku, Indiju, Indoneziju (Java, Sumatra) i Rusiju. Kapetani brodova bili su pripadnici starih peljeških pomorskih obitelji (Kristo Fisković, Kristo Jerković i Anton Bjelovučić).
Na posjedu Blace Društvo je 1875. otvorilo brodogradilište Arciduca Rodolfo. Ondje su se trebali obnavljati stari brodovi i graditi novi kako bi se obnovila tradicijska brodogradnja na Pelješcu. No samo 13 godina nakon osnutka i nakon tri izgrađena jedrenjaka duge plovidbe (Rubens, Zabulon i Jafet II), brodogradilište je prestalo s radom.
S prvim većim poteškoćama Društvo se susrelo izbijanjem Rusko-turskoga rata (1877–78), kada su prekinuti prijevoz žita iz Rusije (preko Ukrajine) i trgovina Crnim morem; tada su se s ozbiljnim se problemima suočile pelješke pomorske obitelji Mimbelli te Mate i Frana Kovačevića (sjedišta u Marseilleu i Mariupolju), koja je bila jedan od većih dioničara u Pelješkome pomorskome društvu. Nedaće su se nastavile potonućem brodova Jafet (1877), Seth i Rubens (1878), Eva (1879), Serug (1880), Malaleel (1881), Arfaxad i Cainan (1882) te Sem (1884).
Sve starija flota brodova, sve manji udio u svjetskome trgovačkome prijevozu te nemogućnosti prelaska s jedrenjačke vrste prijevoza na parobrodarsku rezultirali su 1883. jednoglasnim pokretanjem likvidacije poslovanja Društva. U tom je trenutku Društvo posjedovalo 22 broda. Društvo je raspušteno 1888., a likvidacija je dovršena 1891. Arhiv Pelješkoga pomorskoga društva (popisi brodova, brodska administracija, akcije Društva, statuti, likvidacija Društva) kraće se vrijeme čuvao u Pomorskome muzeju u Dubrovniku, a danas se nalazi u Državnom arhivu u Dubrovniku.
J. Perić: Pelješko pomorsko društvo u Orebićima za vrijeme narodne borbe u Dalmaciji (njegov osnutak, uspon i propast). Anali Historijskog instituta u Dubrovniku, (1959) 6–7, str. 375–403.
