brik, brz trgovački jedrenjak srednje veličine s dvama jarbolima i križnim jedrima te jednim sošnim jedrom na krmenome jarbolu; kadšto brig ili brigantin.
Istočnojadranski brik XIX. st. prema obliku trupa i snasti nalikuje uvećanoj → goleti. Prednji jarbol ima do pet križnih jedara, od kojih su donje i srednje s kraticom. Na krmenome jarbolu se osim sošnoga jedra razapinju još četiri križna jedra. Duljine je 32‒42 m, širine 6,5‒8,5 m, visine boka 4‒5 m, gaza 2‒2,5 m, nosivosti 350‒600 t, a ima 10‒12 članova posade. Glasovit je bio brik Splendido (duljine 30 m, 11 članova posade), izgrađen 1850. u riječkom brodogradilištu → Andrije Zanona, kojim je hrvatski pomorski kapetan → Ivo Visin 1852‒59. oplovio svijet.
Istočnojadranska brik-škuna XIX. st. ima jedrilje brika, uz iznimku krmenoga jarbola, na kojem se razapinje sošno jedro s vrškom, nalik goleti. U svojim su flotama brik-škune imala domaća brodarska poduzeća XIX. st., npr. → Pelješko pomorsko društvo, → Dubrovačko pomorsko društvo.
M. Kozličić: Hrvatsko brodovlje. Split, 1993.
P. Mardešić: BRIK. Pomorska enciklopedija, sv. 1, 1972., str. 448.