Pomgrad Inženjering d. o. o., građevinsko poduzeće sa sjedištem u Splitu. Nastalo je na tradiciji Pomorskoga građevnoga poduzeća Pomgrad koje je osnovano 1947. u Splitu. Od 1976. bilo je udruženo s građevinskim poduzećima → Lavčević, → Konstruktor, Melioracija i Tehnogradnja u SOUR 25. maj. Poslije se pridružilo poslovnoj zajednici industrijskih proizvođača → Ingra radi razvijanja dodatnih specijalizacija djelatnosti, zajedničkog nastupa na tržištu, razvijanja i organiziranja pratećih djelatnosti i dr. Potkraj 1991. poduzeće je imalo 1470 zaposlenika, a u razdoblju tranzicije početkom 1990-ih bilo je privatizirano. Godine 1993. pretvorbom je postalo dioničko društvo pod nazivom Pomgrad poduzeće za inženjering d. d. (Pomgrad d. d.). U okviru programa restrukturiranja društva, 2000. osnovano je društvo kći Pomgrad gradnja d. o. o. za vađenje ukrasnoga kamena i kamena za gradnju, vapnenca, gipsa, krede i škriljevca. Poduzeće Pomgrad inženjering dospjelo je 2001. u stečaj i potom je prodano splitskom poduzeću Montmontaža-Hidroinženjering, a 2008. preuzeo ga je austrijsko-njemački koncern → Strabag. Pomgrad inženjering je 2000. imao 605 zaposlenih, a potkraj 2023. bilo ih je 112.
Poduzeće se specijaliziralo za izvođenje svih vrsta pomorskih radova u građevinarstvu i izvodilo je radove u mnogim većim lukama i brodogradilištima te na obalama u zemlji i u inozemstvu. U potpunosti je obnovilo većinu luka duž istočne obale Jadrana. Na području RH ističu se radovi u luci Ploče (približno 2000 m obale, više od pola milijuna kvadratnih metara različitih objekata te odgovarajuća infrastruktura), Sjevernoj luci Split (od 1947. angažirano je u stalnom proširivanju luke) te u više od 80% marina na našemu dijelu jadranske obale. Ukupno je duž jadranske obale izgradilo više od 4000 vezova za sportska i turistička plovila. Izvodilo je radove u marinama Zadar, Biograd na Moru, Murter, Tribunj, Split, Zenta i Spinut u Splitu, Podgora, te u marini Bar u Crnoj Gori. Sudjelovalo je u izgradnji putničke luke Gaženica na području Lučke uprave Zadar (2009–14) i u projektu produljenja gata sv. Petra u splitskoj trajektnoj luci (2017), a u sklopu petrokemijskoga kompleksa na Krku izgradilo je vezove za tekuće kemikalije s mogućnošću pristajanja brodova do 70 000 dwt i za plinovite kemikalije za brodove do 30 000 dwt. Pomgrad je izvodio i druge važne objekte prometne infrastrukture, poput 1892 m duga željezničkoga tunela puštenoga u promet 1984. u sklopu željezničke pruge koja vodi do središta Splita. Prethodno proizvedeni armiranobetonski elementi slagali su se u tunel, što je ujedno označilo početak uporabe prednapetih betonskih elemenata u našim krajevima. Poduzeće je izgradilo najstariji splitski neboder arhitekta → Vuke Bombardellija, poznat pod nazivom Pomgradov neboder.
Na međunarodno se građevinsko tržište poduzeće uključilo 1952., prvi izgrađeni objekti bile su luke Latakija (1953–57) i Tartus u Siriji, a radilo je i u Sudanu, Cipru, Gani, Eritreji, Iranu.