Fischer, Ignjat (Zagreb, 18. VI. 1870 – Zagreb, 19. I. 1948), arhitekt, jedan od glavnih predstavnika zagrebačke secesijske arhitekture.
U Beču je 1888–89. polazio tečaj za rad u industriji papira u Tehnološko-obrtnome muzeju, a u Pragu je 1891–95. studirao arhitekturu na Njemačkoj tehničkoj visokoj školi. U Zagrebu je 1897–99. radio u građevinskom poduzeću s Antoninom Hrubýjem, potom je djelovao samostalno. Od 1899. bio je i vanjski suradnik Građevnoga odsjeka Zemaljske vlade specijaliziravši se za projektiranje zgrada zdravstvene namjene. U njegovu su projektnom atelijeru od početka 1920-ih kao suradnici djelovali arhitekti → Vladimir Šterk, → Bela Auer, → Zvonimir Vrkljan, → Zoja Dumengjić, → Milovan Kovačević, → Frane Cota, → Slavko Löwy, → Zvonimir Požgaj, i dr.
U svojim je ranim projektima do početka I. svj. rata bio izraziti predstavnik secesijske arhitekture. Među realizacijama za djelovanja s A. Hrubýjem ističu se stambene zgrade: Halper – Sigetski na uglu Tomislavova trga 7 i Šenoine ulice 1 i 1A (1897–98), Andrić u Trenkovoj 4 (1897–98), Kögl na uglu Masarykove 2 i Preradovićeve (1897–98), Jurković u Bogovićevoj 5 (1898), te posebice Rado na uglu Strossmayerova trga 7 i Trenkove (1897–98). Među kasnijim ostvarenjima značajne su: u Zagrebu Prijemna zgrada Zemaljske bolnice (s D. Sunkom, 1908–10) i zgrada Muške učiteljske škole (1911–14) na Šalati (poslije obje adaptirane u zavode Medicinskoga fakulteta), Zemaljsko rodilište i primaljsko učilište u Petrovoj 13 (1913–20., danas Klinika za ženske bolesti i porode), Zemaljsko sirotište u Nazorovoj 9 (1914., danas Centar za djecu Zagreb), te u Bjelovaru kirurški paviljon Županijske bolnice (1913–24). Sanatorij u Klaićevoj 16 (1908–09., danas Klinika za dječje bolesti) ključno je djelo hrvatske secesije, inventivnoga potkovasta tlocrta, izrazite secesijske dekoracije i sveobuhvatnoga unutrašnjeg uređenja. U secesijskim oblicima izveo je i rekonstrukciju robne kuće Kastner i Öhler u Ilici 4 (1913–15., danas Nama), izgradio kino Apollo u Ilici 31/1 (1911–12., danas kazalište Kerempuh), zgrade Katičić u Gajevoj 57 (1910), Fischer – Egersdorfer na uglu Draškovićeve 40 i Boškovićeve (1911) i Švrljuga – Mrazović u Katančićevoj 8 (1912) te vilu Hoffman u Bosanskoj 51 (1912). Autor je urbanističkog uređenja sjevernoga dijela Trga Republike Hrvatske (1911–12).
U razdoblju između dva svjetska rata projektirao je u rasponu od monumentalnoga historicizma do umjerenoga modernizma. U neoklasicističkim oblicima izveo je Gradsku štedionicu na Jelačićevu trgu 10 i 10A (1922–25., proširenje 1929–31), te stambeno-poslovne zgrade Narodne šumske industrije na Mažuranićevom trgu 5 (1920–22), Jugoslavenske banke u Martićevoj 10 (1921–22), Međunarodne banke u Martićevoj 11 (1927–28) i dr. U modernim oblicima, pročišćenih fasada, projektirao je kuće Baum na uglu Jurišićeve 30 i Trga Burze 2 (1927–30), Deutsch u Preradovićevoj 5 (1928–30), Arko – Hercog na Dolcu 8–9 (1929–31) te Hercog u Ulici Pod zidom 6 (1928–31., sa Z. Dumengjić). Projektirao je i tvorničke zgrade, među ostalim zgradu Domaće tvornice rublja u Krajiškoj 20 i kompleks Arko-emajl (od 1946. Metalna industrija Gorica) na prostoru omeđenom Šubićevom, Martićevom, Derenčinovom i Vlaškom ulicom s moderno oblikovanom zgradom rafinerije i pecare (1918–21).
M. Bagarić: Arhitekt Ignjat Fischer. Zagreb, 2011.
F. Vukić: FISCHER, IGNJAT. Hrvatski biografski leksikon, sv. 4, 1998., str. 273–274.
FISCHER, IGNJAT (Nathan). Židovski biografski leksikon, radna verzija, mrežno izdanje

Cota, Frane,
Dumengjić, Zoja,
Kovačević, Milovan,
Löwy, Slavko,
Požgaj, Zvonimir,
Šterk, Vladimir,
Vrkljan, Zvonimir