Vitić, Ivan (Šibenik, 21. II. 1917 – Zagreb, 21. XII. 1986), arhitekt, jedan od najznačajnijih predstavnika visoke moderne poslijeratnog razdoblja u Hrvatskoj.
Diplomirao je 1941. na Arhitektonskom odsjeku Tehničkoga fakulteta u Zagrebu (→ Arhitektonski fakultet). Nakon diplome radio je kao asistent na Katedri za arhitektonske kompozicije Fakulteta (1941–43), potom kao suradnik → Alfreda Albinija, te u ministarstvu graditeljstva NR Hrvatske (1945–46). Od 1946. bio je projektant u → Arhitektonskom projektnom zavodu (APZ; isprva Zemaljski građevno-projektni zavod), a nakon njegove reorganizacije i djelomičnog raspada 1951. vodio je Arhitektonski biro Vitić (poslije studio AB 17), na čelu kojega je bio do smrti.
Među prvim njegovim realiziranim projektima bili su omladinsko naselje Pionirski grad (danas Grad mladih) u zagrebačkoj Gornjoj Dubravi (1948–51; s J. Seisselom i dr.) i pogoni tvornice Jugokeramika u Zaprešiću (poslije → INKER; 1952). Njegove mnogobrojne realizacije, osobito u Dalmaciji, sinteza su internacionalne moderne arhitekture i lokalne graditeljske tradicije, bilo uporabom materijala bilo prostornom dispozicijom objekata, čime ostvaruje visokovrijedan dijalog arhitekture sa zatečenim prostorom: Osnovna škola Simo Matavulj u Šibeniku (danas OŠ Fausta Vrančića, 1952), stambeni blok u Ražinama kraj Šibenika (1952), stambena naselja JRM-a na Visu i Baldekin u Šibeniku (1953), hotel Jadran i kino u Šibeniku (1957–59), zgrada Socijalnog osiguranja u ulici Šimuna Kožičića Benje 2 i stambeni blok između ulica Jurja Divnića, Mate Karamana i Nikole Matafara u Zadru (1958–59), moteli poduzeća Sljeme u Biogradu (danas srušen), Preluci kraj Rijeke i Trogiru (danas zapušteni) (1965). Inovativnošću i smjelošću konstrukcije ističu se bivši domovi JNA u Šibeniku (1961., danas Gradska knjižnica Juraj Šižgorić) i Komiži (1967., danas zapušten), Stambeni neboder i bivši Dom JNA na Pojišanu u Splitu (1966., danas Gradska knjižnica Marka Marulića) te projekt za paviljon SAD-a na Zagrebačkom velesajmu (1965), a napose izložbeni paviljon 40 na Zagrebačkom velesajmu (1957., isprva paviljon Savezne Republike Njemačke, danas klizalište). Potonji je natkriven visećim krovom, tj. mrežom prednapete čelične užadi raspona 95 m usidrenom u zabatne armiranobetonske nosače, te je do danas ostao jedinstven primjer spoja arhitektonskog i konstruktivnog umijeća u nas. Po urbanoj dispoziciji, plastično-kolorističkom pristupu i stambenoj tipologiji osobito se ističe stambeni sklop na uglu Laginjine i Vojnovićeve ulice u Zagrebu (1962). Među Vitićevim tek djelomično realiziranim projektima se čistoćom apstraktne forme ističe zgrada društveno-političkih organizacija na Prisavlju u Zagrebu, popularno zvana Kockica (1968., danas Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Vlade RH).
Dobitnik je prvih nagrada na natječajima za zimski bazen u Jesenicama (1953), paviljon nacija na Zagrebačkom velesajmu (1956), regulaciju kompleksa Cesarčeva–Kurelčeva ulica u Zagrebu (1959), Muzej radničkog pokreta i narodne revolucije u Novom Sadu (danas Muzej suvremene umjetnosti; 1959), bolnicu za rehabilitaciju u Krapinskim toplicama (1965). Bavio se i problemima regulacije povijesnih dijelova gradova (poluotok u Zadru, obala u Šibeniku, središte Mostara). Dobitnik je Savezne nagrade Borbe (1965), nagrada za životno djelo »Viktor Kovačić« (1979) i »Vladimir Nazor« (1984).
Ivo Vitić. Uz izložbu APB »Vitić« – Zagreb, Siječnja 1966. Čovjek i prostor, 13(1966) 159, str. 1–4.
Ivan Vitić (tematski broj časopisa). Arhitektura, 54(2005) 217 (1).
M. Perušić: Grad mladih Granešina, povijest gradnje. Portal, godišnjak Hrvatskog restauratorskog zavoda, 8(2017), str. 199–218.
B. Bakal: Legenda o brodu. Oris, 16(2015) 91, str. 224–234.
A. Mlikota: Ivan Vitić i povijesna jezgra Zadra – Povodom stogodišnjice rođenja. Ars Adriatica, 7(2017), str. 291–312.
Sljeme
Nagrada »Vladimir Nazor«,
Savezna nagrada Borbe