Viadukt, građevinsko poduzeće specijalizirano za infrastrukturne radove osnovano 1947. u Zagrebu.
Nastalo izdvajanjem iz Zemaljskoga građevnog poduzeća 1947. kao poduzeće specijalizirano za obnovu i izgradnju mostova i drugih cestovnih građevina oštećenih ili srušenih za II. svj. rata. Pripajanjem građevinskog poduzeća Novi put 1949. Viadukt je postao jedino poduzeće specijalizirano za sve radove u cestogradnji. U prvim godinama poduzeće je osposobilo, obnovilo ili izgradilo 720 porušenih i oštećenih mostova i vijadukata u Hrvatskoj. Sudjeluje u gradnji zračne luke u Zemuniku i rekonstrukciji zagrebačke zračne luke, kao i na obnovi i djelomičnoj rekonstrukciji ceste Zagreb–Rijeka gdje je izgradio svoj prvi tunel dug 40 m. Sudjelovao je u gradnji Jadranske magistrale. Godine 1954. imalo je 7800 radnika. Od 1957. poduzeće je počelo graditi ceste u BiH, nakon potresa u Skopju radi na raščišćavanju ruševina, obnovi i izgradnji, dok je nakon poplave u Zagrebu uključeno u radove na zaštititi od poplavnih voda. Krajem 1960-ih Viadukt je izgradio cestu Bihać–Jajce dugu 70 km koja je bila pojam suvremeno građene prometnice u teškim brdovitim terenima. Uključen je u gradnju kanala Sava–Odra–Sava preko kojega su se izgradila tri veća mosta (1971.) koji su bili prve izvedene mosne konstrukcije od prednapetog betona u Hrvatskoj. Gradi zagrebačku obilaznicu od Zaprešića do Ivanje Reke, brojne prometne građevine i križanja u više razina, dva velika čvorišta u Zaprešiću i Jankomiru. Krajem 1970-ih uvedena je vlastita kontrola materijala i izvođenja radova, te je 1978. utemeljen Laboratorij kao posebna cjelina sa sjedištem u Rakitju, s tri odjela – za asfalt, beton i geomehaniku.
Prvi posao u inozemstvu Viadukt je dobio 1963. u SR Njemačkoj za potrebe gradnje ulica, parkirališta i drugih objekata. U narednih nekoliko desetljeća Viadukt je ostao prisutan na njemačkom tržištu kao izvođač i podizvođač za njemačka poduzeća za gradnju niza građevina diljem zemlje. Zajedno sa zagrebačkom Ingrom osnovao je posebno poduzeće Ingra–Viadukt AG sa sjedištem u Frankfurtu. Izvodio je radove u Francuskoj, te posebice u Africi. U Tanzaniji su 1965–69. izgrađena dva cestovna pravca ukupne duljine preko 300 km, te mostovi i nasipi. Veći radovi izvedeni su u Alžiru tijekom 1980-ih, te u Ukrajini 1990-ih.
Viadukt se ubrzano razvijao od 1977. kada su počeli veliki radovi na autocestama u SR Hrvatskoj. Iduće godine je, prema licenci talijanskog poduzeća SEPI, započeo s proizvodnjom montažnih grednih nosača raspona od prednapetog betona od 6 do 37 m na dionici Ivanja Reka–Okučani. Sudjelovao je u gradnji autoceste od Zagreba prema Beogradu, dionicama poluatoceste na Istarskom ipsilonu, novoj brzoj cesti u Karlovcu, te brojnim radovima u Zagrebu u sklopu priprema za Univerzijadu 1987. Uslijed većeg obujma posla Viadukt je 1983. otvorio Tvornicu betonskih elemenata u Pojatnom za industrijsku proizvodnju prednapetih armiranobetonskih i betonskih proizvoda – konstrukcijskih elemenata mostova, marina, hala, kolektora, stambenih zgrada te drugih armiranobetonskih i betonskih elemenata raznih namjena.
Za Domovinskoga rata Viadukt nastavlja svoj rad iako manjeg inteziteta. Radi na autocesti prema Rijeci gdje gradi tunele Sleme (830 m) i Vrata (257 m) te u suradnji s Hidroelektrom Tuhobić (2141 m), najdulji tunel na trasi. Gradi i viadukt Bajer (520 m) na kojem je prvi puta u RH prednapeti rasponski sklop sandučastog presjeka izveden postupnim naguravanjem (1994). Temeljem Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća Viadukt je 1994. postao dioničko društvo. Nakon završetka Domovinskog rata Viadukt se uključio u obnovu porušenih mostova i oštećenih cesta. Obnovio je oštećeni most preko Slunjčice kod Slunja važan za cestovnu povezanost Zadra i Splita te Carinski most u Mostaru – prvi obnovljeni most nakon rata.
S novim zamahom u gradnji autocesta krajem 1990-ih i početkom 2000-ih Viadukt je izgradio niz dionica i cestovnih građevina. Prvo je radio na autocesti Zagreb–Goričan (1997), zatim Varaždin–Čakovec (1998) i Komin–Breznički Hum (1998), te Breznički Hum–Novi Marof (2000–03). Na autocesti prema Rijeci, na poddionici Karlovac–Vukova Gorica Viadukt je izgradio sve rigole, 14 km asfalta i najviše prometnih građevina. Na dionici Vrbovsko–Bosiljevo radio je dio trase i viadukte Osojnik (434 m) i Zečeva draga (940m). Na autocesti A1 od Zagreba do Splita gradio je, između ostaloga, dionicu od čvorišta Sv. Rok to južnog portala istoimenog tunela; probio je tunel Brezik; izgradio je viadukt Mokrice (340 m); na dionici Skradin–Šibenik trasu, čvorišta, priključne ceste, vodozaštitu i propuste te viadukt Draga (300 m), koji je jedini na toj trasi građen metodom postupnog naguravanja. Ujedno je radio i na dionicama Vrpolje–Prgomet, Prgomet–Dugopolje, Dugopolje–Šestanovac. Kao prvi u Hrvatskoj radio je zidove od armiranog tla uz vijadukte Ercegovići i Strikići.
Osim na autocestama Viadukt je radio i na ostalim cestama: brza cesta između Svete Helene i Vrbovca, obilaznica Udbine, Riječka obilaznica, Jankomirski most u Zagrebu, te brojnim drugima. Posjedovao je kamenolome u Ivancu pokraj Zagreba, Straža pokraj Đurmanca, Grič i Fužine u Gorskom kotaru, Jankovići u Istri i Tusto brdo na Hvaru. Početkom 2000-ih Viadukt je bio jedno od najuspješnijih građevinskih poduzeća u Hrvatskoj sposoban izvesti mostove i viadukte prema najsuvremenijim metodama. Broj radnika 2007 bio je oko 2000. Prestankom gradnji većih dionica autocesta 2008. i dolaskom svjetske ekonomske krize poduzeće je zapalo u financijske neprilike. Unatoč ugovorenim poslovima poduzeće je 2016. prijavilo pad prihoda, te je 2017. proglašen stečaj.